«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانی

  • کد خبر: ۶۴۷۶۲
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانی
«سال سیل» رویکردی متفاوت از آثاری دارد که مهرداد صدقی با آن‌ها شناخته می‌شود. این نویسنده بجنوردی که پیش از این کتاب‌های طنزی، چون «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات پسته‌ای»، «مغز نوشته‌های یک جنین» و «تعلیمات غیر اجتماعی» را نوشته و همچنین در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» با اجرای داستان‌هایی به لهجه شیرین اهالی خراسان شمالی، مخاطبانش را سرگرم کرده است،
معرفی رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی | تجربه متفاوت طنزپرداز خراسانیشهرآرانیوز - «سال سیل» رویکردی متفاوت از آثاری دارد که مهرداد صدقی با آن‌ها شناخته می‌شود. این نویسنده بجنوردی که پیش از این کتاب‌های طنزی، چون «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات پسته‌ای»، «مغز نوشته‌های یک جنین» و «تعلیمات غیر اجتماعی» را نوشته و همچنین در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» با اجرای داستان‌هایی به لهجه شیرین اهالی خراسان شمالی، مخاطبانش را سرگرم کرده است، در «سال سیل» تجربه‌ای دیگر را در میدان نوشتن از سر گذرانده است. رمان، روایت عشق صولت و ماه‌چهره و رویداد‌هایی در منطقه‌ای به نام گل‌دره است. در گیرودار حوادثی که بر محور عشق یادشده تنیده می‌شود، سر و کله موجودی عجیب پیدا می‌شود و فکر اهالی را درگیر خود می‌کند. خاطره یک سیل هولناک از دیگر موضوع‌هایی است که در رمان مطرح می‌شود. بخشی از کتاب را بخوانید:
 

«عاشقی قشنگ‌ترین خطر بشره. اگه حسودی بیاره، اگه آدمت کنه، خود زندگیه. بچسب بهش. ولی اگه قراره به کسی صدمه بخوره، شاید لازم باشه عاشقیتِ بذاری کنار و گرنه شاید مثل بلشویک بشی. اگه امروز دنبال من میان، فردا دنبال تو... خا من برم از باقر پهن بگیرم برای سوزاندن... اگه صولت و حیوانش نبود، بالای کوه از سرما یخ مزدم.»

«مگن وضعشان خوب شده به چندتا از روستا‌های همساده هم پهن مفروشن. امسال با این برف کسی سرما رِ حس نکرد.»

«بلشویک و اسحاق با هم هم‌قدم شدند تا بلشویک از باقر و صولت، سوخت بگیرد، توی کیسه‌اش بگذارد و ببرد بالای کوه. اسحاق با حسرت به رها بودن بلشویک فکر کرد.»

مهرداد صدقی سال ۱۳۵۶ در بجنورد زاده شده است. او در سال ۷۵ در رشته صنایع چوب و کاغذ وارد دانشگاه گرگان شده و در همین دانشگاه مقاطع ارشد و دکتری را هم ادامه داده است. «سال سیل» را انتشارات کتاب کوچه در ۲۲۰ صفحه به چاپ رسانده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->